maanantai 8. marraskuuta 2010

13 uutta geeniä

Olen koko elämäni ollut jojo-laihduttaja. Olen aina epäonnistunut, koska paino on hitaasti mutta varmasti lähtenyt uudestaan nousuun. Nousuvauhti ei ole ollut salamannopea, vaan vaihtelut ovat kestäneet vuosia. Taas olen aallonhuipulla. Mieheni piikittelee, itseäni inhottaa. En käynyt vaaálla puoleen vuoteen! Parempi olla katsomatta totuutta silmiin!
Sitten Karjalainen kirjoitti tästä uudesta väitöskirjasta/tutkimustuloksesta, joka tietyllä tavalla lohdutti minua. Tai ehkä antoi minulle syyn tuntea hieman vähemmin syyllisyyttä. On siis löydetty uusia geenejä. Jonkun geenin kantaja kerää rasvaa lantion alueelle, toinen keskivartalon alueelle jne. Minä kannan varmaan kaikki 13 geeniä ja runsaasti vielä tuntemattomiakin!
Odotan kovasti täsmähoitoa tähän geenivirheeseen. Odotuksen aikana on kuitenkin terveyden takia ryhdyttävä pienentämään aterioita, syömään säännöllisesti, noudattamaan lautasmallia, varottava light ja nollarasvatuotteita ja lisä-aineita. Yritän ajatella, että jouluruoatkin voivat olla todella herkullisia aitoja makuelämyksiä. Onhan meillä valinnanvapaus ja kaupat täynnä aitoja ja epäaitoja makuelämyksiä. Kaikkein mukavinta on laittaa itse joulun herkut. Silloin tietää mitä syö.

3 kommenttia:

  1. Joo-o mä oon sitten varmaan perinyt sen keskivartalogeenin, heheh. En ole tosin yrittänyt kovinkaan määrätietoisesti päästä siitä eroon koskaan... ja hei, joulun parin päivän aikana PITÄÄ olla herkkuja, on sitten vaikka syömättä muutaman päivän sitä ennen tai jälkeen. Niistähän ei tingitä, eihän?

    VastaaPoista
  2. joo, käydään sitten vesijumpassa.

    VastaaPoista