tiistai 15. marraskuuta 2011

Paimenkirje karppaajille

Rakkaan kirkkoni korkein hengellinen johtaja on puhunut. Hänen joulupaaston paimenkirje löytyy osoitteesta www. ort.fi.
Itse olen valinnut matalahiilihydraattisen ruokavalion terveyssyistä. Terveydenhuollon ammattilaisena tiedän paljon ravitsemuksesta ja tiedän myös MOY (metabolinen oireyhtymä) riskit. Haluan vielä elää ja palvella seurakuntaani, jatkaen minulle mieluisaa vapaaehtoistyötä. Minun on huolehdittava/rakastava itseään, jotta voin jakaa itsestäni muille.
Minulle ei merkitse "kehon muokkaaminen" eikä "ruumiin muoto" ruokavalion valintaan.

Koin kirjeen loukkaavana. Minä (=karppaaja)"keskityn vain keskustelemaan ruokavaliostani, kun suuri osa maailman ihmisistä näkee nälkää". Minä "ajattelen vain itseäni, en kanna vastuuta koko maailmasta". Minä "olen hyvin toimeentuleva".
Tiedän että moni karppaaja on noussut "barrikaadeille", koska hyökkäystä tuntuu tulevan joka suunnasta.
Toivon että rauhoittuisimme ja laskeutuisimme paastoon, rukoillen ja rakastaen lähimmäisiämme. Harjoittelisimme suvaitsevaisuutta, katsoisimme peiliin ja parantaisimme omia tapojamme, ennenkuin yrittäisimme parantaa/muuttaa muitten asenteita tai valintoja.

Paastoten kohti joulun ihmettä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti